1.8Turbo odstranění podtlaků, N249, PCV, SAI.
Návod pro motory 1.8Turbo z koncernu Volkswagen.
Odstranění ventilů N249, N112, PCV ventil, sekundární vedení vzduchu (SAI) včetně EGR ventilu, přepojení odvětrávání klikové hřídele a víka ventilů se zapojením sběrače oleje (Oil catch tank) do odvětrání motoru 1.8t.
Proč ?
1. Menší turbo-lag - rychlejší odezva na plyn.
2. Prevence - Nefunkční, špatně fungující ventily, děravé hadice
v případě špatných startů, ztráty výkonu, kolísání otáček- dušnost motoru a jiných problémů způsobující tyhle vady u 1.8Turbo, čímž je tenhle motor známý po letech.
3. Ušetření místa a zpřehledníte motorový prostor - strašně moc hadic, v kterých když je vada = problém v odstranění chyb.
Při mechanických odstraněních ventilů a hadic je potřeba vždy příslušné ventily nechat odstranit elektronicky....
- Vypnutí v softwaru vozidla.
- Napájet odpory (rezistory) hned za konektory na kabely.
1. Sekundární vedení vzduchu (SAI).
Slouží spolu z egr ventilem primárně pro zlepšení emisí studeného motoru, případně rychlejší ohřev katalyzátoru.
Výhody odstranění sekundárního čerpadla.
Zvýšení spolehlivosti.
Snížení karbonizace motoru.
Zvýšení výkonu.
Více místa.
NÁVOD na odstranění sekundárního vzduchového čerpadla.
1.Odpojíme konektor samotného čerpadla.
2. Rozpojíme přírubu spojující hadici čerpadla a vstup do EGR ventilu.
3. Odstraníme čerpadlo.
4. Dále pokračujeme odstranění EGR ventilu.
2. Egr ventil
Slouží spolu z sekundárním vzduchovým čerpadlem (sai) primárně pro zlepšení emisí studeného motoru, případně rychlejší ohřev katalyzátoru.
Výhody odstranění EGR ventilu.
Zvýšení spolehlivosti.
Snížení karbonizace motoru.
Zvýšení výkonu.
Více místa.
NÁVOD na odstranění odstranění EGR ventilu.
Výše jsme si zmínili odstranění SAI čerpadla, které napřímo souvisí z odstraněním egr ventilu.
1. Odpojíme podtlak hadičku.
2. Odšroubujeme tři šrouby z boku hlavy motoru.
3. Odstraníme egr ventil.
4. Odstraníme podtlakové vedení u egr ventilu (POTRUBÍ č.15 obrázek níže).
5. Instalujeme záslepku EGR (SAI).
2.PCV Ventil
Ventil který skrze membránu řídí odvádění plynů, které se hromadí v klikové skříni motoru, včetně snížení emisí a propouští tak přebytečné tlaky do sání motoru.
Výhody odstranění PCV ventilu.
Zvýšení spolehlivosti.
Snížení karbonizace motoru.
Zabráněná propouštění oleje do sání.
Více místa.
NÁVOD na odstranění odstranění PCV ventilu
1. Odpojení pcv z hadice sání.
2. Odpojení hadice od pcv od víka ventilů (roztrojka) .
3. Zaslepení místa pcv v sání.
3. Ventily N249 a N112.
N249 ventil umožňuje elektronické řízení obtokového ventilu turbodmychadla které je o něco přesnější ale náchylnější oproti ovládání napřímo jen pomocí n75 ventilem.
Proto je tohle odstranění n249 mezi motoristy diskutabilní a pro každého jinak ,,ne/výhodné,,
Výhody odstranění N249
Po jeho odstranění se obtokový ventil ovládá napřímo přes podtlakové hadičky a to i za pomocí n75, nacházející se na sací hadici turbodmychadla, ovládání je tedy spolehlivější..
Zvýšení spolehlivosti.
Více místa.
Ideální pro výkonově upravené motory, kdy správnou funkci turbodmychadla sledujete na přídavném budíku tlaku turbodmychadla.
N112 ventil reguluje otevírání a zavírání obtokového ventilu egr ventilu, který může být součástí systému recirkulace výfukových plynů. To pomáhá snižovat emise oxidů dusíku (NOx) tím, že umožňuje část výfukových plynů vrátit zpět do spalovacího procesu.
Výhody odstranění N112
Jednoduše souvisí z egr ventilem a SAI systémem který ovládá, kdy po jejichž předchozím odstranění postrádá smysl.
Zvýšení spolehlivosti.
Zvýšení výkonu.
Více místa.
NÁVOD na odstranění odstranění N249 a N112
1. Vývod podtlaku z N112 do egr ventilu odstranit.
2. Odstranit přívod podtlaku z N249.
4. Odvětrávání klikové hřídele z ventily.
Reguluje a propouští skrze ventily a vedení přebytečné tlaky a vedení vzduchu v motoru mezi hlavou a klikovou skříní.
Sériové vedení vzduchu má v sobě spoustu spojů a to vše kombinováno spolu z několika ventily, které se můžou kdykoliv pokazit a zamezit tak odvětrání klikové hřídele i hlavy motoru.
Výhody přepojení vedení odvětrávání klikové hřídele.
Zvýšení spolehlivosti.
Snížení karbonizace motoru.
Zabráněná propouštění oleje do sání.
Více místa.
NÁVOD na přepojení odvětrávání a ZAPOJENÍ OIL CATCH TANK.
1. Rozpojíme roztrojku č.12 se všemi hadicemi a ventily až po koleno u klikové skříně (spona č.8).
2. Odstraníme roztrojku č.12 se všemi hadicemi a ventily až po koleno u klikové skříně (spona č.8).
3. Zaslepíme ze spod sacích ,,parohů,, oba vývody na hadice.
4. Zaslepíme vývod na hadici z vrchu škrtící klapky.
5. Odpojíme hadičku spojující odvětrávání a sací hadici k turbu a následně zaslepíme v sání vývod.
6. Připojíme vývod z boku sacích ,,parohů,, na vývod hadice posilovače brzd.
7. Připojíme vývod (ten blíže motoru) ze spod sacích parohů, připojíme na vývod regulátoru tlaku paliva.
8. Připojíme vývod (ten blíže chladiči) ze spod sacích parohů, připojíme na vývod podtlaku na blow off ventil (BOV).
Na foto níže hadice a ventily spojující odvětrávání se sacími parohy (č.10, 20, 17).
NÁVOD na ZAPOJENÍ OIL CATCH TANK.
1. Plastové koleno odvětrání klikové hřídele spojíme hadicí na vstup do catch tank.
2. Z Catch tank druhým vývodem spojíme hadicí vývod z víka ventilů.