Instalace budíku teploty a tlaku oleje na 1.9TDI
Zde se dozvíte varianty a typy zapojení do motorů 1.4-1.9TDI a 2.0TDI.
Od zapojení elektroinstalace, po zapojení snímačů teploty/tlaku do samotného motoru.
1.Zapojení přídavných budíků.
Barvy vodičů (kabelů).


Zapojení elektroinstalace obou budíků
Bílé kabely propojíme. a zapojíme na spínané + (12V napětí).
Černé kabely propojíme. a zapojíme do vozu na kostru (kovový rám, část vozu).
Červené kabely propojíme. a zapojíme na stálé + (12V napětí). (12v i při ,,vypnutém klíčku,)
Oranžové kabely (změna podsvícení).
2.Zapojení do motoru.
a) Nejjednodušší, nejlevnější a nejrychlejší zapojení čidla teploty oleje.
Samostatné čidlo pro budík teploty oleje lze zapojit ( i do ostatních/jiných motorizací a typů vozidel)
tak že se čidlo namontuje na místo vypouštěcího šroubu přímo do vany motoru.
Slouží k tom redukce s dírou/redukcí se závitem i vprostřed šroubu samotného.
tak že se vypustí olej z olejové vany (proto je lepší montáž zrovna při výměně motorového oleje).
Před montáží je ale třeba ověřit.
Venkovní závit redukce dle vypouštěcího šroubu (koncern vozy nejčastěji M14x1,5mm).
Vnitřní závit dle závitu čidla (nejčastěji 1/8 NPT).
b) Složitější ale efektivnější/spolehlivější montáž čidla
1.Je zapotřebí koupit adaptér pod olejový filtr s výstupy na připojení snímačů (nejčastěji 1/8 "NPT).
- Pozor na správný výběr závitu na připojení čidel teploty a tlaku.
- Pozor na správný výběr závitu na přišroubování adaptéru k bloku motoru.
Možnosti
- 3 / 4-16UNF- většinou (Audi, BMW, VW, Toyota...)
- M18 x 1,5 - většinou (Citroen, Opel...)
- M20 x 1,5 - většinou (Subaru, Honda, Hyundai)
- M22 x 1,5 -.....
Důležité je vždy ověřit správnou kompatibilitu adaptéru uchycení z daným vozem i motorizací.
Samotná instalace spočívá v instalaci adaptéru do olejové soustavy motoru.
Před instalací je třeba ověřit jaký olejový chladič v motoru je.
Je potřeba s větší plochou verze tdi 96kw (viz. obrázek dole).
Jak to ale zapojit u TDI kde je olejový filtr zabudovaný v držáků filtru a není na bloku ?
Je potřeba ADAPTÉR instalovat mezi chladič oleje a mezi samotný držák olejového filtru.
Instalace
- Povolíme ze spod motoru ze spod chladiče oleje plastovou ,,matku,, ořech číslo27.
- Demontujeme olejový chladič.
- Instalujeme šroub adaptéru do držáku olej. filtru.
- Instalujeme těsnění ,, sendviče,, (adaptér), který nasadíme na šroub.
- Vyměníme těsnění na chladiči oleje a instalujeme ho.
- Jako poslední instalujeme plastovou matici.
Video-návod jednoho šikovného nadšence ! :D
O instalaci v části videa 3.02min.